środa, 2 sierpnia 2017

wskazówki pomagające organizowanie zabawy autystycznego dziecka

wskazówki pomagające organizowanie zabawy autystycznego dziecka


Pomoc dla dzieci w spektrum autyzmu nauczyć się być zorganizowana może być większym wyzwaniem, ponieważ są one łatwo się rozprasza, wymagają wzrokowych i często mają ograniczone zdolności motorycznych.

  1. Poniżej znajdują się cztery wskazówki, w jaki sposób można pomóc dziecku być zorganizowane, rozwijać umiejętności i zrobić płynne przejścia między czynności wykorzystujących instrukcje wizualne i monitami.


Te wskazówki organizacyjne, konieczne może być regulowana w zależności od wieku i umiejętności dziecka. Można korzystać z tych wskazówek jako poradnik.

# 1 - Załóż łatwy w obsłudze i konserwacji systemu bin dla dostaw i zabawek Twojego dziecka. Oddzielić rodzajów zabawek i dostaw do poszczególnych pojemników. Sfotografować każdego rodzaju zabawki lub dostaw zawartych w fotografię i taśmę do przodu każdego odpowiedniego pojemnika.

Na przykład: Umieść fotografię Lego do kosza Twojego dziecka, który zawiera LEGO. Zrób to samo z markerami, pluszowe zabawki, kredki, i tak dalej. Nawet jeśli pojemniki są gładkie (przezroczyste), to będzie łatwiej dziecku zostać zorganizowane, jeśli on / ona ma wizualną wskazówkę co do miejsca ich zabawki lub materiałów eksploatacyjnych należą. Wybierz kosze z łatwe do usunięcia pokrywy lub nie pokrywy.

# 2 - wyświetlanie plików dziecięce zabawki, materiały eksploatacyjne i odzież. Łatwiej jest dla wszystkich dzieci, zwłaszcza dzieci autystycznych, aby utrzymać porządek i funkcji, jeśli widzą swoje rzeczy. Szuflady zwykle nie działa dobrze dla dzieci w spektrum autyzmu. Jeśli konieczne jest użycie szuflady, taśma fotografię na przodzie każdej szuflady, które odpowiada temu, co jest przechowywane w szufladzie. Jeśli to możliwe, nie łączą się elementy do jednej szuflady. Powieś jak wielu ich ubrania jak to możliwe, lub złożyć je i umieścić je na półkach, najlepiej w kącików. Place dżinsy w jednym kąciku, swetry w drugiej i tak dalej. Skarpety, bieliznę i piżamy najlepiej umieszczone w przezroczystych pojemnikach ze zdjęciami nagranymi do przodu.

# 3 - Stworzenie codziennej rutyny i trzymać się ich tak bardzo jak to tylko możliwe. Tworzenie i następujące regularne codzienne czynności może sprawić, przejście z jednej czynności na drugą mniej przykre dla ciebie dziecko. Dzieci na spektrum autyzmu często rozwijają się, kiedy mają codziennej rutyny i zwykle słabo reagują na zmiany w procedurach. Gdy procedura jest stałe w miejsce małe zmiany mogą być wprowadzane powoli. Wprowadzenie niewielkie zmiany mogą rzeczywiście pomóc dziecku rozwijać strategie radzenia sobie do czynienia z przejściami. Najlepiej jest wprowadzić zmiany w procedurach w bardzo małych krokach. Stopniowo, Twoje dziecko będzie w stanie wykorzystać strategie jak historie społecznych i rozmawiać siebie pracować przez lęk one doświadczyć podczas dokonywania przejścia.

Jedna pomocne organizowanie rutynowe - Daj dziecku 10-minutowych heads-up przed kolacją każdego dnia, a następnie zwrócić je ustawić czasomierz jaj przez 10 minut. Naucz je, że gdy zegar gaśnie, są do odebrania wszystkich swoich dostaw i zabawek i umieścić je w odpowiednich pojemnikach.

  1. To staje się bardziej zaangażowane w proces i będą bardziej skłonne do realizowania.


Dodatek to rutynowe - Gdy timer jajko gaśnie i nadszedł czas, aby podnieść i się zorganizować, można odtworzyć konkretny utwór, że dziecko po czym rozpoznaje jako "pick-up i się zorganizować" piosenka.

# 4 Take harmonogram dziecka i sprawiają, że harmonogram obrazu. Przeważnie obrazkowy działa najlepiej dla wszystkich dzieci w spektrum autyzmu. Skonfiguruj harmonogram obrazu tak, że gdy dziecko jest wykończony zadania lub aktywności mogą poruszać się, że odpowiednie zdjęcie do wszystkich wykonanej stronie ich harmonogramem. Zasadniczo tworzysz interaktywny rozkład obrazu, który dziecko może "kontrola". Ich harmonogram obraz może być również zorganizowane przez pierwszą, następna, ostatnia. To daje im konkretną kolejność zadań i mogą przesunąć obraz do "wypełnionego" stronie.

Aby pomóc dziecku zdobyć i utrzymać porządek korzystać z pomocy wizualnych i keep it simple. Wszystkie cztery z tych porad są wyłącznie do wykorzystania jako wskazówki i pomysły. Należy rozważyć modyfikację i dostosowanie tych pomysłów, jak widać pasuje na podstawie Twojego dziecka potrzeb, umiejętności i wieku. Każde dziecko na autystycznym reaguje trochę inaczej, ma inne potrzeby i funkcjonuje na różnych poziomach.

Pierwsze swój dom i życie zorganizowane będzie ułatwienie życia dla Ciebie i Twojego dziecka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz